2 Mart 2021 Salı

ZEYTİN

 ZEYTİN

Bir diş, bir lokma

Bir diş, ikinci lokma
Bir diş daha, son lokma.
Sofrada kalan üç çekirdek
Anne ben doydum,
İstemem daha
Mehmet Soral
19.9.2013
Okur yazar dahi olmayan anam Azerbaycan şairlerinden rahmetli Vahafzade'nin de bir dizesinde dediği gibi "Kitap kitap sözlerimin müellifi menim anam" dır diyebilirim. Benim en yakın dert ortağım, psikoloğumdu. Özgüvenimi bana ilk kazandıran o oldu. Güçlü yanlarımı sürekli hatırlatarak bana engelimi unutturdu.
Yedi evlat sahibi olmasına rağmen o gene de "Allah'ım beni elden ayaktan düşürme ki; çocuklarıma yük olmayayım" diyerek gönlünden geçtiği şekilde Mevla'sına kavuştu.
Benim en değerlim, sevgim, anam; şimdi soframızda zeytinimiz bol ama başımızda sen yoksun. O kahrolası fakirliğimize inat bugün kavanoz dolusu zeytini hem de bütün bütün ve de ekmeksiz yedim. Bir kaç çekirdeği de intikam hırsı ile yuttum anne. Yüreğini ferah tut her şey yolunda, artık istediğimiz kadar zeytinimiz var.
Ruhun şad mekanın cennet olsun benim en en değerlim.
Mehmet Soral
soralmehmet@gmail.com