27 Ekim 2016 Perşembe

FATMA ŞAHİN'İN BİR KONUŞMASINA DAİR...

Bu "Cemaat" denen yapıdan ilk şüphem; yıllar önce, zaman gazetesinde Herkul Milas denen adamın "Milliyetçilik bir ruh hastalığı halidir, bu tip insanlardan uzak durulmalı" şeklinde özetlenebilecek bir yazısından sonra netleşmişti. O zamanlar henüz AKP bile kurulmamıştı. Bu aşağılanmanın öfkesi ile zaman gastesini arayıp, benim paramla sizi bana sövdüremem deyip, aboneliğimi derhal iptal etmelerini istemiştim. Yine öfkem dinmeyince zamanda yazan Yavuz Bülent Bakiler'i arayarak Herkul Milas denen bu adama nasıl göz yumabilecekkerini sorgulamıştım. O da "Ha öyle mi; bi bakayım" demişti. (Şimdi de Atatürk'ün müslüman olmadığını söylemiş; o da ayrı bir garabet. Velevki müslüman değil; benim için Türk olması da yeterli. Öyle müslüman var ki; onların şerrinden Türklüğüme sığınırım)
...
Yani demem o ki; biz duruşumuzu inanç ve ilkelerimiz paralelinde belirleyip, yaşantımız da ona göre dizayn ederiz.
...
Sayın zamanın Bakanı ve günümüz Antep Belediye Başkanı Fatma Şahin Hanım yazımın eki olan konuşmasında; Fethullah Gülen için övgüye dair söylenmedik bir söz bırakmamış ve benim gerçekten tüylerim diken diken oldu dinledikce.
...
Her siyasal görüş geçmiş dönemlerde bu cemaati kendi perspektifinden takip etmiş, değerlendirmiş olsalardı; işin foyası ortaya çıkacaktı ama çıkmadı. Niçin; çünkü gücü elde tutup, iktidarda kalmak ve menfaat ilişkisini maksimum noktada tutmak gerekiyordu.
...
Belki de biz Türk milliyetçilerinin ve MHP'nin paralele dair zokayı yutmamamızın nedeni sorgulayıcı olmamızdı. Eğer AKP varlığını ve gayesini üzerine oturttuğu İslami geleneğe dair "İnanmışlık ve adanmışlık" üzerine değerlerini muhafaza edip, koruyup, kollamaya iktidar olmak kadar önem verseydi "Paralel zokası"nı yutmayabilirdi. AKP "Dinler arası diyalog" ucubesini duyar duymaz "Ne iştir lan bu saçmalık" diyebilseydi ama diyemedi, diyemediği gibi cemaat telkinleri ile "Üç mabet bir arada" ortak projeler üretip, uygulamaya koydular. İnanç ve ilkelerini kaybetmeyi iktidar gücünü kaybetmeye yeğlediler. Ama o zamanlar Türk Milliyetçisi bir Prof. ,Yümni Sezen Hocamız "Dinler arası diyalog" saçmalığına reddiye anlamında kitap yazdı; bu kitap bile AKP'yi uyandırmaya yetmemişti.
...
Siyasal alt yapını islami referanslara atıflar yaparak oluşturacaksın ama islam'a en büyükk darbeyi vuracak olan "Dinler arası diyalog" zoksını kabulleneceksin; olacak iş mi Allah aşkına. Buna karşı çıkmak sizin doğal refleksiniz olmalıydı. Yümni Hoca niçin yutmadı, ben niçin yutmadım. Çünkü o da, ben de her zaman için gücün değil inanç, ülkü ve ideallerimizin takipçi olduk da ondan.

Mehmet Soral
soralmehmet@hotmail.com
https://www.izlesene.com/liste/fethullah-gulen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder